AA

Tudatos frizurák

Az egyik legrégebbi és legszebb szakma a fodrász. Művelői megszépítik azokat, akik igénybe veszik a tudást, és a művészi elkötelezettséget, ami az igazi mestereket jellemzi. De vajon hogyan lesz valakiből "jó" fodrász? Van-e mód megfelelő képzések útján elsajátítani az alapokat? Amikkel aztán ki-ki kialakíthatja a hozzá kapcsolható egyediséget, stílust, módszereket, szemléletet? Blogunkban ezzel, és a szakma egyik alappillérével: a hajvágással foglalkozunk.

Továbbképzéseink - Start Up - 1. szint

Hívd a 06 30 383 45 75 - öt,
vagy nézd meg a honlapon !

Szerző


Villányi László - okleveles gépészmérnök, az EFG alapító tagja. Mérnökként az EFG Rendszer által reprezentált logikának, ok-okozati összefüggések- nek feltárója és oktatója.


Az ötlet és a megvalósulás 1.

2012.02.13. 09:58     Villányi László

Egy régi barátom, ízig-vérig fodrász keresett meg azzal, hogy valamit kellene tenni hajvágás ügyben.
Ő 30 éve Svédországban él, de - talán a nosztalgia, talán az itthon maradt testvér, talán a világ legszebb női miatt - egy ideje sokszor jön haza...
Fodrász lévén akarva-akaratlanul összehasonlítja a látványt - frizura ügyben is - a kinti világgal.
Nos, a helyzet nem rózsás.

Más területeken talán indokoltan nehezebb a felzárkózás. Ám hajvágás és frizura-kultúra ügyben a lemaradás (mert az sajnos van) nem gazdasági vagy politikai kérdés.
Ha valaki nyitott szemmel jár a világban, akkor megtapasztalhatja ezt.

Magyarország azonban nem Svédország. Más a szellem, a közhangulat, az emberek egymáshoz és a világhoz való viszonya. Mástól lesz valaki itt hiteles, mint odakint. Nagyon más az alapképzés, amire építkezni lehet. És persze nem volt RENDSZER, ami alkalmas a reprodukálásra, ami megcáfolhatatlan elemekre épít, ami tanítható. Informatikusi nyelven szólva: nem volt "dobozos termék", amit bárhol bárki kinyit, gond nélkül, bármiféle előképzettség híján is használhat. Következtetés: létre kell hozni a RENDSZERT, és el kell kezdeni ismertté tenni a fodrász világban.

Barátom, a művész felismerte, hogy ő nem képes erre. Társ kellett a megvalósításhoz.

A szakmán belül - többszöri próbálkozásra is - kimondott vagy ki nem mondott elutasításra talált. Végül megkeresett engem. Ismert régóta, gyerekkori barátok voltunk. Tudta, hogy "kocka pali" vagyok. Addig nem nyugszom, amíg egy-egy állítás nem lesz teljesen érthető. Szeretem, ha az okok és következmények világosak. Hogy amíg ez nincs meg, nem lépek tovább. Én pedig ragaszkodtam ahhoz, hogy az itthoni bevezetést nem lehet elkezdeni addig, amíg nem lesz minden egyes mozzanat pontosan elmagyarázható és ábrákkal is bizonyítható.

Ki lenne alkalmasabb egy ilyen feladatra, mint egy "kocka" gépészmérnök?...
Hozzákezdtem a RENDSZER megalkotásához. Ha elakadtam, kérdeztem. Barátom - ha tudott - válaszolt. Mivel olyan kérdéseket tettem fel, amelyek a különféle vágási eredmények ok-okozati összefüggéseire vonatkoztak, csak ritkán kaptam választ. Ilyenkor egymagam kezdtem kísérletezni, rajzoltam és szerkesztettem, előbányásztam ábrázoló geometria tudásomat. Addig nem nyugodtam, amíg cáfolhatatlan, korrekt választ nem kaptam.

Hogy a "kockaság" milyen meglepetésekkel szolgált, hogy mérnök létemre mennyire képedtem el dolgokon, és mik voltak ezek - legyen az a legközelebbi blog témája.

Sajnos útjaink azóta szétváltak. Barátom szíve visszahúzta őt a "mutassuk meg" világába. Ő ebben nőtt fel, ahhoz szokott, hogy a fodrászok a képzéseken többet "néznek" és kevesebbet gondolkodnak.
Én viszont a "magyarázzuk el" következetes híve vagyok. És bár ez szokatlan a fodrászoknak, az előadásainkon gondolkodni kell. Meggyőződésem, hogy bármely szakma alap-összefüggéseinek, alapelemeinek és törvényszerűségeinek megértése az alapfeltétele annak, hogy később ki-ki szabadon szárnyaljon a szakmájában.

A bejegyzés trackback címe:

https://tudatosfrizurak.blog.hu/api/trackback/id/tr154100040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása